tisdag 22 juli 2014

Du håller mig som ingen annan i en värld som är hopplös och ful.

1. Skolparken i Jakobstad.  2. Äntligen har man en egen lägenhet!! Flytt om några veckor.

Nu är största delen av flytt stressen över. Var förra veckoslutet till Jakobstad men mina föräldrar och kolla en lägenhet som jag var intresserad av. Vi gjorde inte 6h bilresan i onödan, för nu har jag en färdigt möblerad lägenhet i Jakobstad och ända jag behöver skaffa är kaffekokare och stekpanna!
Bostaden finns 300m från centrum och har väldigt kort väg till skolan.

Har mixed feelings. Visst, äntligen får man lytta hemifrån och har egen lägenhet och får lära vara mer självständig. Kommer och studera mera och lära massor nya saker. Får också möjligheten att träffa nya människor, har även kompisar som flyttar till samma stad eller endast en 1h bilresa ifrån mig.
Men en del blir ändå kvar i södra Finland som jag kommer att sakna massor. Och man färdar inte 600km sådär bara.

3-4. Var och dricka pommac till stranden (Fäboda) som ligger en cykeltur från nya lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar