torsdag 14 juni 2012

There are days when I want to live inside a really big book store read, read,read and just live there forever.



Böcker! Böcker! Böcker!
Vad skulle man göra utan dem? Ett bra sätt att rymma från den rikta världen och glömma sina egna problem.
Visst det finns folk som klarar sig riktigt bra utan att läsa böcker. Men de betyder mycket för mig. Man kan bara inte bara leva utan dem. Just nu håller jag (typ) på att läsa 3 olika böcker. Förr brukade jag läsa böcker  ändast på svenska men nu har jag också läsa på engelska.
Nu har jag bestämt mig för att skaffa några Nicholas Sparks böcker( böckerna på bilden ovanför). Har sett två av filmerna (The last song och The notebook). Väldigt fina filmer. Så bestämde mig för att läsa också hans böcker.
Fast visst jag har en dålig vana att skaffa nya böcker fastän jag inte ännu läst dom andra som jag köpt tidigare. Nu har jag till exempel säkert 7st böcker i bokhyllan, alla har jag börja på men har läst ändas 1-4 kapittel, och sen så har jag börjat med någon annan ny bok. Men jag skall läsa alla av dom. Det har jag bestämt mig för.



" När vet man att det är slut?"
"Kanske när man känner sig mer kär i sina minnen än i den man har framför sig"
-Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket AV gunnar Ardelius-



Behind Lois, Rob smiled at her, almost shyly - a smile that revealed no teeth behind his lips. That same wonky smile.
"Hi, Susie."
-The way we were AV Elisabeth Noble-



Ännu en gång låg jag på marken, i en vit skjorta, blödandes. Oförmögen att ta mig upp. Det var så unödigt tröttsamt.
-Här ligger jag och blöder AV Jenny Jägerfeld-



Just five minutes ad you'll be safe. The guys'll never tell. But it wasn't working. She felt dizzy; suffocated.
She had to get out.
- Night school AV C.J.Daugherty-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar