torsdag 26 april 2012

5 random saker om mig

 


  • Jag brukar sjunga för mig själv om jag går ensam. De e så lätt o göra de när man bor på lande, så behöver man int tänka om nån hör, men här en dag när jag kom från tandläkaren så tänkt jag faktist börja sjunga för mig själv när jag gick typ mitt i stan.
  •  Jag går ofta till klädbutiker, hittar helt jätte fiina kläder, prövar dom. Men köper alder dom. fFör jag vet att ja alder kommer ch använda dom sist och slutligen.
  • Ofta då jag är med mina kompisar och inte hör vad de fråga (eler hör ungefär vad frågan handlar om) brukar jag bara svara "okeij", "joo" eller något svar som jag tror att skulle passa in till det jag just hört.
     
  • Jag kan int ändast läsa svenska böcker på svenska, det går nog o läsa på finska, men boken känns inte då lika spännande som på svenska (går också helt okeij på engelska) Tidningar känns vättigare på finska, på svenska så läser jag dem som om jag skulle läsa en bok. Serietidningar (eller manga)känns bäst om jag läser dem på engelska.
  • Jag samlar flaskor och tölkar i mitt skåp i skolan, fyller den helt och hållet med jasu, o när de e fullt, så går vi och pantar flaskorna, får pengar för det (surprise) och delar på vinsten. Och köper något gott åt oss själva för den lilla suman pengar vi fått.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar