onsdag 15 augusti 2012

Åk2


Sååå. Nu e man tillbaka till skolan och har inte hunnit blogga på ett par dagar. Har en känsla att jag inte kommer och blogga lika mycket som på sommaren för att jag är rätt trött och har mer att göra ser oftare vänner och mera skolarbeten man måste jobba på.

Igår var vi då till biblioteket med klassen, skulle få inspiration från olika barböcker för vår nästa uppgift, och d så "råkade" jag hå och låna en bok. Hatar att låna böcker från biblioteket när jag är dålig på att returnera böckerna tillbaka. Men ändå så lanade jag då en bok som heter  Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag och den verkar helt jätte bra.

"Alla andra par, Martin och Emma eller mamma och pappa eller Jenni och vilken-kille-som-helst, verka alltid sitta ihop helt naturligt. För oss stämde det aldrig helt. Som två omtachade pusselbitar. Och jag undrade om det inte borde betyda något större, om det inte egentligen var ett tecken på att vi inte var rätt på riktigt. 
Men sen, när jag tittade upp mot John och han tittade tillbaka och log, när han sträckte ut handen och drog undan håret från mitt ansikte, försvann tvivlet. Världen funkar inte så, människor ärinte psselbitar och kärlek handlar om mycket mer än att kunna gå i takt."

Idag är det meningen att jag skall träffa sassa och gå ut och fotografera, vi har funderat på att gå och fota ren sen i början av sommarlovet, men månne de int nu blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar