måndag 28 januari 2013

Cause without your love my life ain't nothing but this carnival of rust.

Yayy!! Hittade idag namnet på låten jag sökte efter! Var på gymmen och radion på min telefon ville inte fungera, så tog jag då ena hörluren ur örat och hörde den delen från låten jag kom ihåg (från radion som var på gymmen). Fösökte först få reda på låten via SoundHound men det var för mycket ljud omkring så att telefonen inte kune söka rätt på låten.
Men hörde orden don't walk away, oh when the world is burning, så jag googlade dem och hittade låten.

Poets of the fall - Carnival of rust

Så även om jag var på gymmen så måste jag gå på youtube (via telefonen) och lyssna låten och se musikvideon, och då va där flickan med gasmasken. Fick nästan genast kalla kårar, för jag började tänka på en Doctow Who episod där det var super skrämmande barn med gasmasker och barnen är kännslolösa och upprepar "are you my mummy?" och pekar på en. Alltså jag har alltid tyckt att gasmasker är helt sjukt häftiga, men nu har jag också liten "obehag" för dem.


1 kommentar: