tisdag 4 oktober 2011

The World is a book, and those who do not travel read only a page.

Oioi vad jag påriktigt älskar böcker. De e så få som jag träffat som påriktigt gillar att läsa böcker.
Visst har jag några vänner, men de läser så annorlunda böcker än vad jjag gör :P
Har många "jag-måst-läsa-dendär-boken". 
Sen när jag hittar boken så kan det ta super länge för mig att läsa de boken.

fotograferade när jag hade smått tråkigt hemma förra våren (:


fotar´de också denna bild på våren (eller vintern?)

Här är några böcker jag verkligen gillar:



Boken handlar om andra världskriget. Då den 9 åriga Bruno vars pappa är en nazsoldat, lär känna en jude (Shmuel  9år) som bor inne i ett konsentrationsläger.

Jag bestämde mig för att läsa boken, för vi hade sett filmen på modersmåls lektionen. 
Filmen vaf väldigt bra så jag tänkte att jag påriktigt måste bara få läsa denna bok.
Jag tycker om författarens stt att skriva, när man ändå kan se det från en 9 årig pojkes synvinkel.



Triologin om hungerspelet: 
Första boken: hungerspelen
Andra boken: Fatta Eld
Tredje boken:Revolt
En ganska rå bok om liv och död. Man måste döda för att överleva.
En ganska galen bokserie men ändå bra, spännande, fals bok.
Om Katnis som måste överleva.

Nu när jag läst hela bokserien så väntar jag med spänning att filmen skall komma ut (2012) :D



En bok om en flicka som tänkt på självmord efter att en från hennes skola har gått och hoppat ner från ett tak och dött.
Boken är väldigt tunn, lättläst och sjäva berättelsen kort.
Men gillar ändå boken, för det handlar ju om ganska allvarliga saker. Och kännslorna kommer ganska starkt fram i berättelsen.



 Håller just nu på och läser detta bok. Är typ halvägs redan. Visst den e bra (:

Har hört att filmen är en typsik "fjortis-film" men bestämd mig för att förs läsa boken innan jag ser filmen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar