torsdag 1 december 2011

Don't cry becayse it's over, smile because it happened.

Livet e inte lätt, som att dansa på rosor, men rosorna har sina taggar.
Några av mina vänner har just blivit singel. Ena dumppa killen andra blev dumppad av killen.

Att dumppa någon:
Visst de e inte lätt att dumpa någon, för man vill ju inte såra den man dumppar, man har ju ändå varit tillsammans, delat säkert både goda och dåliga minnen. Och det är ju en himla prosess till fundera om man skall göra det eller inte. Men sist o slutligen e det för det andras/ eller eget bästa. Beroende på situationen. Men då man dumpar måste man glömma vad de andra tänker och känner, och göre det så som man själv vill. Hällst skall man ju göra det face to face o kanske förklara varför man dumpar osv.
Men det är ju lättare sagt än vad gjort.

Att bli dumppad:

De e  svårt o bli dumpad. Jag har alder själv varit med om saken, sodär egentligen. För en del kan det ju ta sin tid att fatta att det faktist e slut (beroende på vilket sätt man blivit lämnad). Men man måste ju först förstå att vad orsaken är. En typisk orsak varför man kan bli dumpad för att den man älskar har hittat någon annan som den gillar lika mycket eller mer än dig.
Det är jätte svårt att acceptera, men man måste tänka att den andra kan inte något till sina kännslor, visst e de dumt, och kan kännas jätte fittit till börjas med, men man måste tänka att det har kanske varit svårt för den andra, göra så stort val. Och der beror ju också på hur länge man varit tillsammans, desto längre man varit tillsammans desto svårare blir det att släppa taget.

Själv har jag dumpat 2 killar, egentligen. Och jag gjorde det så fel som man kan göra.
Fösta gången så hade killen sagt att vi måste ha en liten paus, att han kände sig inlåst osv. Efter ett par dagar så sa jag att det är helt slut för jag inte längre hade några känslor mo honom... och tyvärr gjorde jag detta vi ett sms... Men han kunde inte själv heller tala om allvarliga saker face2face så jaa... o det allt hände på jullovet för två år sedan och vi skulle inte annars heller ha träffats på länge. Förhållandet hade varit i 2 månader och 10 dagar
Andra gången jag dumpade en kille så gjorde jag det via ett telefonsamtal, jag hade starka känslor för en annan, och jag hade också andra personliga orsaker varför den relationen inte skulle fungera + att det var ett förhållande som man träffades typ en gång i veckan för vi bodde ca 50-60km från varann.
Förhållandet höll endast i lite under n måna och vi träffades under den tiden typ 3-4 gånger.

Men de e inte så lätt som skulle tro att det är. Men kanke nån vacker dag, så kan just du hitta den rätta, man vet alder (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar