måndag 12 december 2011

Imagine with all your mind, Believe with all your heart, Achieve with all your might.


Alla har vi vatit kära eller förälskade nån gång. O sen dendär lilla pirriga kännslan man har när man vill berätta att man gillar henne/honom, men när man inte vågar. För tänk om han/hon inte gillar dig tillbaks, tänk om han/hon börjar gapskratta, tänk om man går fram till honom/henne, men inget kommer ut, att man bara blir där o vet inte vad man skall säga? Man skall int tänka så mycket (: Gör de mer spontant, planera int. Då blir de i alla fall int så som du önskat. O om du ha kompisar som bara tjatar att du borde skaffa hans/hennes nummer, gå och tala meds honom/henne eller något liknande, bry inte om dem. Gör så som du tycker att känns bäst.
Lätt sätt att börja är att puffa på facebook, eller börja chatta på facebook om du inte fågar gå och tala face to face.

Själv börja jag med att puffa på facebook (förra nyåre). Men jag fick aldrig puff-svar....
Så jag tänkte att jag skulle kunna börja tala på facebook med honom... men jag vågade ju inte... Vi hade samma hobby o han hade inte senaste gången varit på plats.... så jag tänkte fråga varför han inte varit där. Men de kändes så pinsamt, jag bara vågade inte.
Talade med en kompis om att jag inte vågar... att de bara känns så pinsamt att börja tala med honom så mitt i allt. Då sa min kompis "ända person som hindrar dig från att tala med honom e du djälv". Jag visste inte va man kunde säga emot. O det fanns ju inget att förlora heller, så jag började bara tala med honom (:
Senare så började han puffa också (:  (2-4 månader efter mitt första puff).

Nu så är jag tillsammans med honom. just har det blivit 5 månader. Så man måste bara lita på sig själv, våga ta risken. Men bara om de känns bra för dig själv, man ska bara strunta i grupptrycke som säger att du MÅSTE göra något åt saken. De e ditt eget val hur du gör. ((:

2 kommentarer:

  1. men va ska man göra när man int e kaveri me honom i fb ? ;D

    SvaraRadera
  2. fråga honom/henne till kompis på fb?
    Om man du eller hon/han int har fb så kan man fast skikca ett brev eller ngt ;)

    SvaraRadera