fredag 2 mars 2012

Life is best when I wish I neither to hurry the future nor to slow it. -Jonathan Lockwood Huie-



Jag brukar inte planer framtid på det sättet, jag vill inte kontrollera vad som händer till nästa. Tycker mer om att vara spontan och inte tänka efter. Visst tänker jag efter att jag inte gör något dumt, man att man liksom bara lever så som det är.

Jag har inte ens planera på det sättet någon framtid heller. Typ vad jag vill jobba med, var jag vill bo, hurudan familj o sådant.

Det kan bero på att jag inte vågar tänka så mycket framåt i tiden, jag lever dag för dag. Det liksom känn för stressigt om jag vet för mycket, jag tycker mer om att vara spontan och alt är lite mer intressant då man inte vet vad som kommer att hända till näst. 

Visst har jag önskningar hur jag vill att mitt liv skall vara då jag blir äldre. Men det är så sällan jag bestämmer och håller fast i mina beslut. för man vet alder vad som kommer och hända i framtiden, något som kan ändra precis allt, typ som en person, olycka, eller något med livs karriär.

Jag  vet ungefär hur min framtid säkert och se ut, och det verkar ju helt okej just nu, men jag vill och vågar inte tänka noggrant hur jag vill ha det. Så få nu se hur de blir (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar