fredag 15 mars 2013

Life of my hair.

Tänkte att jag skulle kunna göra ett större inlägg om något, och hade redan en tid tänkt att man skulle kunna göra inlägg om mitt hår, alltså hur den ändrats under årens lopp. Så här kommer en hel del bilder från lite alla möjliga olika åldrar.


Som liten så hade jag blont/mörkblont/ljusbrunt hår (beror helt hu man vill säga de), och hade alltid polka frisyr för att min mamma gilla den.

Först på lågstadiens andra klass så hade jag bestämt mig för att låta håret växa långt, (här är skolfoto från tvåan och femman). Bestämde mig först på åk.6 att låta pannluggen växa långt, och det var tider då jag började klippa mitt hår kortare.


På 7:an så bestämde jag mig för att klippa håre riktigt kort, blev nästan "pojk-kort" hår. Hade i nåt skede blonda ränder i håre men dom syns nog inte på dessa bilder. för håre har hunnit växa och klippas så att det inte syns längre.

Efter att gnällt länge på det att jag ville färga håret så gick mamma med på det, ville från första början färga håret svart, men mamma sa att jag får färga vad som hellst förutom svart. Så förstoss tog jag den mörkaste bruna som var möjligt. (detta var vid 14 års åldern).

Så hade jag mina tider med brunt hår i många olika mörkbruna nyanser, håre växte trögt, hade pannlugg, men blev irriterad då den hela tiden kom framför ögonen (bildernä från 2009-2011 skulle jag tro), så jag klippte själv min pannlugg, men till slut så orkade jag inte längre och lät pannlggen börja växa.
Ibland kändes hårväxte snabbt, ibland långsamt, man märkte bäst att håret vuxit då man började se riktiga hårfärgen sticka ur huvudet.

Sen jag börjat i ny skola så har jag märkt att håre faktist vuxit en hel del, och färgen i håret var lite ljusare, men har inte annars haft några stora förändingar.

Förra hösten så fick jag en spontan ide att färga håre rött, och jag blev helt kär i färgen.



Men att orka sköta färgen var en annan sak, till slut så var färget nästan slut och hade ingen ork att sköta den mer, så jag lät färge slitas, (det slets ju snabbt för att ja ändast andvänt färgtoning). Så till slut hade jag en helt hämsk rotväxt och annars ganska ginger-hårfärg.

Nu har jag då rödbrunt hår, det ser helt annorlunda ut i olika ljus (som exempel bilderna är tagna på samma dag), och det har vuxit en hel del. Men till sommaren tror jag att jag måste fäga det till nån slags ljusbrun, för annars blir det nån hämsk sliten rödbrun (igen) då man är ut i solen och färgen bleks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar