fredag 27 juli 2012

Dag 15 - Smeknamn du har och varför.

valde ändast två smeknamn, för jag har sist o slutligen så måmga, som bara enstaka kallar mig (som ex. Ankka, Irmeli, Inkke, Tärviö, Inezio mm). Så jag valde de två smeknamn som man använder mest. 


Inkku - De e  ett smeknanmn jag haft sen lågstadiet, det bara blev, valde att man kan kalla mig till det, men sen har det bara forstättit därifrån fammåt (kinkku (betyder skinka), inkke mm). Men jaa, de e se som man kallar mig oftast, bland kompisar, skolkamrater, hemma osv.

Inski - Ett smeknamn som jag kanske använder mer på nätet, och som ändast klasskompisar o mina vänner på fritiden kallar mig. Men från första början fick ajg smeknamnet frrån min kompis ex-pojvän när han bara råka kalla mig Inski, o sen ha de bara blilvi, ja gilla smeknamnet så ja använder det alltid då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar