söndag 1 juli 2012

It's surprising how one little song can bring back so many memories.


Ibland så saknar jag gamla tider lite över ett år bakåt. Började tänka på det när jag åkte på Juhos moppe förbi lågstadieskolan jag gått i.
Ett år tillbaka så var jag singel, men var ändå dökär i Juho, jag var mycket ut med kompisar på kvälarna om jag inte var ut med Juho. Saknar kväller då man var ut och härja med Bella. Saknar alla pinsamma vidon som man filmat med en en liten pocketkamera, i videona brukade man dansa, sjunga, härja eller något annat mysigt. Saknar när starkaste drycken man drack var CocaCola och den gjorde en så fnittrig, att man skrattade åt allt litet och barnsligt för man ahdd fått för mycket socker i sig.
Saknar när folk ännu syckla eller gick istället för att åka moppe, (okeij visst jag sycklar ännu för jag har inget mopppekort och för att jag int får åka med nån på något annat sätt än med cyckel eller buss, eller gående).
Saknar filmkvällaran med Mandi och Bella då det kom alltid en kille på besök utan att jag hade låv, killen råka alltid vara någons pohkvänn eller någon som nån av oss var förtjust i. 

Nu är man mer lugn, alltid är någon så trött att man int orkar härja. Alla åker moppe eller bil. Man hinner inte träffa alla kompisar för man själv har pojkvän och de har pojkvänner så man måste dela lite på tiden att man har tid med pojkvännen och kompisar.

Visst är jag glad för att saker som de är. Har världens bästa pojkvän som jag snart har varit 1 år tillsammans med. Jag har kompisar som jag inte ännu heller skulle byta till något, och på något sätt har vi blivit närmare för varandra på den senaste tiden (tycker jag iallafall). Jag har en jätte fin familj, och har hela tiden något att göra. Men åndå, ibland, så saknar jag de gamla tiderna så himla mycket, för de betyder så mycket för mig, de ha gjort mig så att jag är den jag är nu.



1 kommentar: