onsdag 5 september 2012

The less you care, the happier you will be.

Är jätte dålig på att uttrycka mig själv i vissa situationer, typ när folk är på dåligt humör, ledsna eller något liknande. Och jag skulle inte ha klarat av allt tröstande om int jag skulle samla på citater. det låter kanske på något sätt hipster när jag gillar citat. (Men som vi kom på me J så var jag hipster, men sen blev de mainstream så jag sluta med det). Så alltså själv gillar jag olika citat för på det viset så har jag lärt mig att se saker från olika synvinkel, förstå och uttrycka små saker som man alder har tänkt på tidigare. Jag började med att samla på dem i ungefär 12 års åldern. Jag minns att jag Var ofta på kamrat.com och hitta intressantta texter därifrån, sådant som alla hade på sin hemsida där. Började skriva ner dem på datorn. Men det blev besvärligt så jag började skriva ner demi häften istället. Nu har jag redan 3 fulla häften med citat, plus att jag håller på nu redan men fjärde häfte. Tänkte sätta här några citat, men kan inte väla vilka jag skall ta så jag tar bara någon random "lång" citat jag någon gång har hittat.


Pain is your friend. Your ally.
It will tell you when you're seriously injured.
It will keep you awake and angry,
And remind you to finish the job.
And get the hell home.
But do you know what the best thing about pain?
Don't know?
It lets you know you're not dead.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar