måndag 20 maj 2013

Piece me back together when I fall apart.

Challenge:
Dag03: Favorit citat (av en person, från en bok osv.) och varför du gillar den.

Ahh, citat.. citat.. jag ÄLASKAR citat, samlar på dem. Har flera häften skrivna bara fulla med citat. Så tyverr kan jag int välja ett favorit.. men jag valde två citater som är speciella på sitt sätt. Sådana som få mig att tänka och det är just det som är bäst i citater, man kan visa sina åsikter, folk och tänka på någon sak mer. 

(Visst kan frågor vara citat?)



When was the last time you did something for the first time? - Detta får mig alltid och tänka att vad jag gjorde senast något för första  gången. De e faktist sällan man gör ngt extra och nytt, fastän man borde ju göra så mycket med livet som möjligt. Kan säga att det var lite på en vecka san jag gjorde ngt nytt som jag ser att vara lite mer "extra". Men ja vaför gör vi så lite med livet? Är inte livet för att leva?


how long has it been since someone touched part pf you other way than your body? - Jag så den här för någon vecka sedan för första gången. Jag var rätt överraskad hur man fått det så simpelt skrivet, fastän det är en rätt stor fråga. För de e ju så sällan folk säger ngt som får ens kännslor bubbla upp med några ord, ngt som är bara några ord, men kan betyda så mycket för en.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar