lördag 18 maj 2013

Too young, too dumb to realize.

Challenge:
Dag01: Din livsberättelse i 250 ord eller mindre.

Vet inte riktigt hur jag skall skriva dethär men jag kan ge det ett försök..



Jag föddes den 18. Oktober 1995 i Helsingfors sjukhus. 
Mina första 6 år bodde jag i ett vitt tegelhus tillsammans med mina föräldrar, när jag var ca. 4,5 år så fick jag min världens bästa och sötaste lillasyster. 
Vi flytta från vita tegelhuset då jag var lite på 6 år, till ett större gult trähus, men vi bodde fortfarande60 i samma lilla by som förr, flytta ca. 2,5 km från vårt förra hus. 
Härifrån har jag gått till lågstadie en tid som kändes som ett evighet, är nu glad att den tiden är över, den hade sina bra och dåliga sidor, men det var helt okeij. 
Sen var det tid för högstadie, de va lite berg-och-dal-bana tider, det var några sociala svårigheter med kompisar, hade några kortvarande förhållanden och tiden for rätt fort men kunde också ha gått fortare. Hade också lite strul om att vart ja ska söka till nästa (skola alltså). Fick lite "strida" om saken om jag går till en yrkesskola eller gymnasie, men efter lite tal hit och dit gjorde vi en kompromiss, att jag söker till båda men att jag sätter dit jag vill till första alternativ.
Kom in på skolan jag ville och hitta världen fånigaste kompisar, de e som en liten "familj" sku man kunna säga.
Så nu såhär kort om mitt nutida liv: Lever hemma med in familj, har helt bästa vänner man någonsin kan få, går i en skola jag påriktigt trivs och har en härlig pojvän jag älskar. Kunde livet vara bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar