onsdag 4 januari 2012

Don't look after happiness, CREATE IT.


Jag orkar inte längre försöka förstå människor som säger att det inte finns något finns i sig själv. Visst är det lättare att hitta sämre sidona av sig själv, men förfan det finns något bra i oss alla  här på jorden.
Om du inte själv kommer på något bra med dig själv så det finns säkert någon annan som kan komma på många bra saker om just dig.
Och joo... jag vet att de som har dåligt självfötroende har det svårare, o de har säkert sina orasker, men snälla människor... FÖRSÖK ens, för påriktigt, de fiin något bra i dig, ville du det eller inte.
Jag får det obekvämt när folk säger att de är helt onödiag, att de int vill leva för det inte finns någon som skulle bry sig om han/hon skulle dö, orkar inte dedär oändliga kärleks tjafset om " int tycker han om mig, forever alone you know"-inställningen. Men påriktigt, med dedär inställningen så blir det ju inte till något. Okeij, kanske en persoin ger inte den uppmärksamhet som du vill ha, eller du har kanske fallit för den människan som du inte råkar vara superduper kär i dig. Men påriktigt, med dedär inställningen så blir det ju inte till något. Och det finns säkert nån ute der som or über kär i dig, men kanske det är en person som du tänkt dig!
Men försök i.a.f. byta inställningen. Du är ditt eget livs behärskare.


Själv har jag mina über egoistiska fiilis ibland. ett ex. som kan sunurrar i mitt huvud då jag är på sådant humör:
"föfan ja e bäst, ingen KAN förstöra mig just nu! att jag älskar mig själv. Dedär  bitche bord ba brinna i helvete, de e föfan mitt liv. SHE JUST HAVE TO DEAL WITH IT. o om dendä mäntten feidaa mig sådär bara så e de hennes problem! hon vet int va hon missar ja e bäst föfan INGEN kan vinna MIG" and so on :D


O nu tänkte jag att jag kan 5 bra och 5 dåliga om mig (handlar allt från utsénde tilllivsstil):

5 dåliga saker om mig:
  1. Jag koncentrerar på fel saker på fel tid.
  2. Kan vara rätt naiv ibland, förr naiv.
  3. Jag borde lyssna noggrannare vad flok har att säga, innan jag öppnar käften :P
  4. Jag har tider då jag inte alls är nöjd med mig själv.
  5. Jag försöker täcka att jag är ledsen fö en del männsikor när jag vet att jag kan lita på dem och när jag inte har någon orsak att täcka mina kännslor

5 bra saker om mig:

  1. Jag är ju helt social osv (:
  2. Jag våggar vara mig själv, och våga berätta mina egna åsikter.
  3. Jag har ju helt okeij hårstil när man tänker efter ^^
  4. Jag har mina konstnärliga talanger (:
  5. Jag är en rätt positiv människa  och helt snäll (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar