fredag 20 januari 2012

He who trims himself to suit everyone will soon whittle himself away -Raymond Hull





Jag älskar att se UNIKA människor. Alltså ja vet att alla e unika, men ja menar nu "superunika" människor. Sådana som på riktigt sticker ut ur massan, som ÄR annorlunda. Som inte är som "alla" andra. Som inte skall ha modekläder, sådant som är "in", som inte använder någon klädesplagg bara för någon annan har också en sådan.
Älskar när någon vågar vara sig själv och inte skäms för vad den är. Har sin egen stil. Vågar visa sina åsikter. Vågar tänka olika. Vågar göra misstag, men ger inte upp om det blir fel.
Älskar alltså när folk är ANNORLUNDA.

Själ så försöker jag att inte vara "normal". Ibland e de svårt. Men ändå så brukar jag vara ärlig och säga vad jag tycker. Men jag hörs till dem som ger lätt upp. Tyvärr. Men försöker alltid mitt bästa en stund, men efter ett par gånger misslyckanden så orkar jag inte mer. Skall försöka ändra på det.
Men på slutet av åk 9, det var flera "gilla det här så berättar jag någon bra ska om dig" inlägg på facebook.
Jag gillade då några där och fick flera kommentarer "bra på att rita"osv. Men det var ett inlägg som jag kommer säkert alder och glömma. Det stod ungefär såhär... "Jag gillar att du är annorlunda, vågar vara dig själv och visa vad du tycker."
Och jag är såååå glad att någon hade märkt detta. För har ända sedan lågstadiet vetat ett jag var "annorlunda", och har alltid varit mig själv, och inte försökt att vara som nån annan. Men många har tagit det så negativt. Men det tänker jag inte på för det är ju inte mitt problem om  folk har något emot mig när jag bara är mig själva (:

2 kommentarer:

  1. samma :P
    http://www.paintballsissos.fi/bunkkeri <- dit e vi påväg :)
    p.s gillar dina tankar!

    SvaraRadera
  2. hejjjjj! jättenajs blogg!:)))

    SvaraRadera