måndag 30 januari 2012

Shopping isn't my thing.

Okej alltså ärligt talat, jag är helt jätte dålig på att shoppa. De är en av de svåraste sakerna som finns.
Så jag förstår mig inte på folk som ska shoppa hela tiden, går från butik till butik o se vad man skulle kunna köpa. Jag försöker alltid undvika att fara med o shoppa med familjen då jag har möjlgheten.

Jag anser shopping som att "du måste hitta något annars så kommer du inte klara av livet". Jag kan bli på dåligt humör när jag måst hitta något. Och i butikerna brukar det alder finnas något jag gillar, eller om det finns så är det alldeles för dyrt, eller så finns det inte den storleken som passar mig eller något liknande.

Då jag varit i butiken, klädbutiker eller något liknande med Juho får jag alltid höra att jag "springer igenom allt" att jag inte blir och stå och titta närmare vad jag vill ha.
Men jag orkar inte stå i varma, trånga klädbutiker med dålig luft. Och sen när all personal kommer och fråga "är det nåt du söker efter" och när man hamnar säga "nä ja bara tittar" och sen blir försäljaren bara och se efter dig, som om jag ville själa butiken eller något.

Jag föredrar loppis och förldrars garderåb. De passar mig. Billigt och bra. Jag behöver inget mer, och det finns inte något jag har och skulle borda köpa, så vill jag göra det ensam. Om jag har någon med mig så får jag helt hemsk press på mig, som om de inte skulle orka stå där och vänta om jag skulle hitta något jag skulle vilja köpa.


Ända butikerna jag påriktigt trivs i, var jag skule kunna sitta hela dagen och föröka hitta något jag vill ha är olika bokhande eller filmavdelningar :D

1 kommentar:

  1. ja sku kuna shoppa hur myky som helst ba nån anan sku betala x)

    SvaraRadera