söndag 27 november 2011

Enjoy the little things in life. For one day you'll look back and realize they where the big things.





Vi människor brukar förminska små sakers värde. Menar inte tbara olika ting jag menar också vänskap, kännslor, händelser o sont.Vi tänker mer på de stora sakerna, fast de e de små sakerna som påriktigt betyder något. Ibland så har de små sakerna mer att ge än vad de stora.
Ett leénde, kan faktist ändra på precis allt. En så liten gest kan betyda så mycket.
För t.ex. en människa som är alltid ensam o sont, ett leénde, inte mer än det, kan göra hela dagen bättre, ett tecke på att man har blivit sedd eller hörd.
Ett hjärta eller smiley i ett meddelande, de förändrar hela tanken.
En kram, en puss, ett ord, ett leénde, en blick. Små saker, stor betydelse. 
Alla dessa småsakerna tillsammans är ändå något stort.
Så jag tycker att man borde glädjas för se små sakerna man kankse har, istället för att bara längta efter de stora.

Folk säger att jag är underligt positiv.
Jag tror att det beror på det att jag glädjer just ör de små sakerna, jag nöjer mig med det lilla som jag har (:
De e lättare att bara nöja sig med det som man har istället för att ha allt nytt, stort o häftigt, för näe man har det. Så sist o slutligen e de ju sen inte häftigt alls mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar