lördag 19 november 2011

The purpose of life is a life of purpose.

Jag har ofta lust och skriva på bloggen, men ibland får man bara ingen inspiration. Så då kan jag fråga av folk vad de tycker att jag skall skriva om. Ofta så kommer inte folk på något vettigt. Men jag kan ändå få inspiration av dem.
Men ida så fråga jag då juho att vad jag skall skriva om, o han saa att jag skall skriva om meningen med livet.
Kasta typ genast bort hela idén att skriva om det. Svårt ämne ändå.
Men då så började vi tala smått om saken, och då så kom jag på hur jag kan skriva om det. Så tack till juho för denna iden <3



Men jaa, när man tänker, vad e egentligen meningen med livet??



Vad jag skulle säga är att meningen med livet är att hitta något att leva för, att hitta en mening. Som en dröm. Man t.ex. önskar att man kunde bli kompis med någon viss person (ja vet, inte världen bästa exempel, men ändå), och när man har kanke blivit kompis med denna person, så är ju drömmen uppfylld. Så då har man ju säekrt andra drömmar man vill uppfylla. Så meningen med livet är ett slags uppfylellse av det vad man vill göra, hur man vill påverka sitte eget eller någon annasn persons liv. Alla vi har en mening till det att vi lever. Vi bara vet inte vad. de kan hanla om stora eller små saker.
Så man måste ju nästan själv hitta på meningen för sitt eget liv. Ingen annan kan hitta den istället för dig. Jag vet inte vad meningen med mitt liv är, men int tänker jag heller så mycket på det. Jag bara lever mitt liv som de är. Tar emot allt gott o ont som kommer emot, lär mig av mina mistager, lever livet så fullt som möjligt.

som exempel:
Olla onnellinen tekemmällä joku toinen onnelliseksi.
(Vara lycklig genom att göra någon annan lycklig.)
~juho~




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar