torsdag 3 november 2011

My personal hobbies are reading, listening to music, and silence -Edith Sitwell-


Jag bara älskar mysiga höstkvällar.
Man kan göra de så mysigt för sig med en bok i famnen .
Som till exempel en typisk ensam höstkväll hemma så brukar jag ha nån mysig tröja, yllesockor, (tofflor), benvärmare, leggins på mig. 
Sitta med en te-kopp med nippon tee i, brevid min säng, eller just framför brasan invirad i en filt och läsa en bra bok.
Vad kan vara skönare än att bara vara där sitta o chilla, glömma alla sina problem o sorger, flytta sig till en hel ny värld där fantasin kan vara nästan helt hur man vill.






Annrs också så älskar jag att läsa böcker.
De ger en helt ny synvinkel på livet.
De är som en vän till en som man kan vända sig till när man inte orkar med resten av världen.
Så när man just läst sista sidan av en bok och skall stänga boken, så blir det en lite ensam och liten kännsla, som om man inte riktigt vet vad man skall göra till nästa.
Man måste nästsan ha en nästa bok man kan läsa, en bok som kan fylla tomrummen som blivit efter den förra boken.





En dålig sak med böcker är att man ibland inte KAN sulta läsa dom när man borde sova eller göra något annat viktigt.
Eller om någon karaktär i boken gör som man INTE skulle vilja den göra.
Eller om boken råkar vara på ett så tråkigt ställe att man inte skulle alls ORKA läsa vidare
Menändå så måste man ju göra det när mna vill veta hur allting slutar.

Men ändå så älskar jag att läsa böcker <3
(bilderna från we<3it)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar